Pages

Subscribe:

Rakan Blogger Polaris...Terima Kasih...

Koleksi Teks Pengacara Majlis

Koleksi Teks Ucapan

Teks Pengacaraan Perkhemahan

TEKS MC PENUTUPAN
PENGACARA BETUL

Tuesday, March 17, 2009

Skrip Pengacara












Ini adalah antara beberapa koleksi teks pengacara majlis yang saya kumpul sepanjang mengacarakan majlis dalam 2 tahun kebelakangan ni...dan juga beberapa contoh teks pengacara majlis yang saya dapat dari scribd.com...saya tau ramai yang tercari-cari contoh skrip untuk mengacarakan majlis...macam yang pernah saya lalui dulu...seksa nak cari skrip sebagai contoh...skrip teks pengacara ni bukanlah yg terbaik...hanya sekadar ingin berkongsi apa yang ada...insyaallah jika ada pantun yang sesuai akan dimuatkan dalam blog ni nanti...kalau nak besarkan skrin...ikut je seperti contoh yang saya sertakan dalam page ni...nak kecilkan skrin semula klik di situ juga.

18 comments:

Matming said...

terima kasih
ia byk membantu saya dlm tugas2 pengacaraan.
keep up the good work

P0cAhoNta$ said...

mohon guna skrip kat sini gak ye. sejak kebelakangan ni sy sering ditugaskan utk menggalas tggjwb ini

POLARIS said...

silakan...maaf lama tak updat page ni..tapi kalau sering mengikuti...saya sentiasa update bahan di scribd.com

~NieZa~ said...

sy pinjam skit2 ayt dlm teks awk ya..
sngguh brguna ^^
terima kasih :)

limaumaniss said...

aslm...
di mana boleh saya dapat skrip di dalam bahasa inggeris ya?untuk mengacara majlis yang formal seperti diskusi forum...mohon pandangan

Sofea Lang said...

terima kasih sudi berkongsi.
ia banyak membantu sy dlm mengacarakan majlis
dlm tempoh 3 tahun di kolej.
untuk skrip bahasa inggeris,
sy hanya mempunyai skrip ringkas untuk assembly rasmi kolej.dan sy bercadang rujuk pada individu yg mahir dalam bhsa inggeris.

POLARIS said...

saya dah update bahan di blog saya...anda semua boleh download terus bahan dari blog dengan mudah...

POLARIS said...

limau manis...maaf tak respon comment anda...setakat ini saya tak ada bahan untuk teks pengacara dalam bahasa inggeris. jika ada...saya akan kongsikan dengan anda...terima kasih kerana sudi singgah di blog saya...

AiTotYati said...

salam,

tq atas perkongsian ini.
spjg saya bekerja selalu jadi org belakang tabir sahaja tapi tetiba dipilih utk jadi pengacara majlis.

saya jadikan tekw anda sebagai rujukan.
semoga hidup anda dilimpahi keberkatan.

tqvm!!!

POLARIS said...

Teks pengacaraan yang ada memang untuk dikongsikan dengan anda semua. Saya tak pernah mendapat latihan secara formal berkaitan bidang pengacaraan. Cuma dari rakan-rakan dan pegawai atasan saya yang mahir dalam bidang pengacaraan. Saya rasa gembira jika anda berpuas hati dengan bahan-bahan yang dimuat naik di blog ini. Jika ada kekurangan dalam teks, mungkin kerana masih kurang panduan dan latihan. Walaubagaimana pun diharapkan anda semua berpuashati dengan bahan-bahan tersebut.

NURUL said...

MOHON SHARE YE...TQ BANYAK2

POLARIS said...

silakan nurul...

hana said...

sejak akhir2 ni, sy slalu jer dipilih menjadi emc....dan inilah rujukan sy....terima kasih banyak2

POLARIS said...

sama2 hana...mmg untuk dikongsi dengan semua..sebab asalnya memang payah nak dapat rujukan dari mana2 laman web...

Anonymous said...

teks dalam bahasa inggeris ada?

eida said...

mohon menggunakan bahan di sini sbg teks pengacara....

Maya Diana said...

Terima kasih.......atas usaha anda...semoga diberkati...

Anonymous said...

mohon share ye...hehehe

Post a Comment

Etiket dan Protokol Majlis Rasmi

MySpace 2.0 Layouts
Skrip Pengacara Majlis Oracle Think Camp Skrip Pengacara Majlis Oracle Think Camp polaris5720 Skrip pengacara
contoh teks pengacara (Hari Guru) contoh teks pengacara (Hari Guru) Neuborn@N9
Teks Pengerusi Majlis Konvo 2008 Teks Pengerusi Majlis Konvo 2008 masurimasood